Snart vardag igen..

Det är skönt med helg och lite hjälp här hemma! Men snart är det vardag igen.. Imorgon börjar Ronja på dagis igen efter semestern, hon vill gå dit "Nuuu" haha skönt att hon trivs så bra där! Och skönt med lite rutiner igen! Då hinner jag få lite ensam-tid med Lova på förmiddagarna och är förhoppningsvis en piggare mamma åt Ronja när hon kommer hem, man blir helt slut av att ta hand om 2 stycken hela dagarna! Skriker den ena så börjar den andra...Det är som att ha tvillingar!! Fast en liten och oftast lugn och en större,  envis med väldigt stark vilja- det dåliga tålamodet har dom båda två ärvt av sin mamma haha så var vi ju tvillingar alla 3 också... Herregud vad livat det kommer vara i huset om så där 15 år!!!

Lova fick sin första smäll häromdagen... Ronja ville ha sin napp som låg i köket och jag satt i soffan och ammade Lova och sa att hon kunde hämta den själv eller så fick hon vänta tills Lova ätit klart. Då blev hon skitsur och slog Lova i ansiktet! Lova började gråta och här satt jag med 2 skrikiga ungar... Då fick Ronja en utskällning! Visst att det inte är så lätt att helt plötsligt få dela uppmärksamheten med nån annan- men slåss gör man faktiskt inte!! Hon var ganska arg på mig resten av kvällen men sedan har hon inte slagit lillasyster igen iallafall, åtminstone inte med flit. Och dagen efter sa hon förlåt varje gång hon råkade komma åt henne när det inte var menat. Det är ett tufft jobb det här! Det är ju mycket lättare med en liten bebis nu när man redan gått igenom det en gång men man kan ju aldrig föreställa sig i förväg hur något kommer att bli, det här med att vara tvåbarns- mamma t.ex ; ) Men jag vänjer mig väl så småningom och kommer på hur jag ska handskas med dom- förhoppningsvis kommer dom iallafall ha väldigt kul tillsammans om ett par år när de kan leka tillsammans :)

Längtar lite efter att kunna åka iväg en sväng ensam, längre än till Hemköp, för att samla lite kraft och energi. Det är ju lite svårt nu med amning och allt, skulle ju kunna försöka pumpa ut men det fungerade aldrig förra gången så det är ju inte säkert att det gör det nu heller.  När jag väl lyckades få ur lite så vägrade Ronja äta bröstmjölk ur flaska, men ersättning gick bra! Nu verkar Lova vakna så jag ska kolla till henne, knäppte förresten så himla söta kort på systrarna imorse, men med mobilen och den attans sladden ligger nånstans i bilen så jag kan inte lägga in dom just nu... Måste försöka leta reda på den sedan...

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Vi kan väl höras av om det är så att möjligheten skulle dyka upp att kunna ses den där helgen?

Förstår att det kan va tufft bara att åka in till stan med två små!!

Sköt om dig o familjen, kram!

2008-07-06 @ 18:44:46
URL: http://emmashem.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag ska försöka komma ihåg det, det är iaf 1-3 augusti vi är där, så det är väl lördagen vi kommer att vara på stan antar jag!

Ha det så bra, kram!

2008-07-08 @ 10:17:50
URL: http://emmashem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0