Sista kontrollen idag!

Ja nu har jag  varit på sista barnmorske- kontrollen, och ALLT såg för en gångs skull bra ut! Hon kollade iofs inte järnet men det borde väl inte ha sjunkit igen efter att det steg så mycket.. Hon trodde att det skulle ske när som helst nu, men om den inte kommit ut innan 1/7 måste jag ringa förlossningen för överburenhets-kontroll och kanske igångsättning..Men det låter så  himla långt till juli så nu får ungen ta och komma ut!! Den har lagt sig tillrätta så långt ner nu att hon knappt kunde känna huvudet (det förklarar ju det hemska trycket mot musen ;) ), fixerad och klar, redo att ta sig UT!

Inatt har jag sovit 4 timmar sammanlagt pga sammandragningar så det måste ju vara dags nu!
Kom nu efterlängtade lilla bebis!!!!
Vi är ju så nyfikna på dig allihop :)

Vilket knepigt väder det har varit här idag! Imorse var det sol och varmt, men när jag skulle hämta Ronja på dagis blev himlen alldeles svart och man såg blixten här och där...
Vi skulle åka hem och äta lite mellis innan vi kunde hämta Miguel på jobbet, men Ronja blev så rädd för blixten och åskan att hon bara ville åka och hämta pappa- NU!
Så jag tänkte att vi kunde försöka åka ifrån ovädret in till stan för att handla lite till kalaset innan vi hämtade honom istället..

Ack så fel det blev...
Vi hann inte ens ut ur skutskär innan det började åska som tusan och ösregna!
Och plötsligt var det som om himlen öppnade sig och släppte ut pingisbollar!!!!!!
Hur det kunde hagla så mycket när det var +15 förstår jag inte...
Jag såg knappt nånting och Ronja skrek och grät för att det dånade och dundrade så mycket...
Körde knappt 50 hela 90-sträckan och tänkte att jag nästan måste stanna nånstans tills det lugnat sig,
men så försvann det lika plötsligt som det kom!

Inne i Gävle såg det ut som att det knappt hade regnat!
Ronja somnade så fort vädret lugnat sig så jag ville inte väcka henne på en gång utan tog omvägen till valbo istället!
Hon vaknade strax innan vi kommit fram till Toys´r`us så vi stannade där och gick in så hon kunde visa vad hon önskar sig i födelsedagspresent!!
Så lite nya tips har jag till er som vill veta!
Sedan köpte vi papperstallrikar och servetter med Askungen, Skönheten och Snövit på! Och prinsessballonger :)
Bara jag inte missar kalaset nu då... :(
Nä, nu ska jag gå över till grannen och hämta Ronjas nya säng som vi gömt där, det kanske sätter fart på bebisen?
Annars sa barnmorskan att det kanske är dags för en färdknäpp ;)
Helst skulle jag iofs bara vilja sova på studs, på plats....
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0