Välkommen hit!

Hej alla vänner! Ja nu har jag äntligen hittat ett ställe att blogga på efter att mitt förra bara försvann...

Tänkte börja med att berätta hur läget ligger till med bebisen i magen för er som har missat det..

I v.34 fick jag ju åka in och göra ett ul som ni kunnat läsa i mitt msn- space, veckan efter  (19 maj)  fick jag åka in igen eftersom jag då hade värkar med bara 5 minuters mellanrum! Ringde in och barnmorskan sa att vi skulle komma dit så de kunde se om de kunde stoppa det, så vi ringde hit min mamma som skulle passa Ronja. Visst att det var lite för tidigt men man hade ju ändå ett litet hopp om att få åka hem med en liten bebis.

När vi kommer in får jag lägga mig i ett rum där de kopplar på sladdar för att kolla bebisens hjärta och mina värkar. Vi blev väl liggandes där en timme innan barnmorskan kom tillbaka och sa att bebisen verkade må bra och att hon såg att jag hade värkar med 3-6 minuters mellanrum och att hon skulle vänta på deras läkare som var på akuten för att han skulle få bestämma vad som skulle ske härnäst..Vi blev nog liggandes där en timme till innan hon kom tillbaka med en pillerburk och sa att doktorn tyckte att det var för tidigt att föda och att tabletterna förmodligen skulle stoppa förlossningsarbetet tills det var dags. Det var en blandad kompott av värktabletter jag fick + sömnpiller och bricanyl.

Iofs så hade jag ju inte sovit en natt på säkert en vecka så jag hade nog inte orkat föda barn den natten, men lite snopen kände man sig ändå...Den natten sov jag iallafall som en stock! Tack doktorn :) 

Ett par nätter efter vaknade jag mitt i natten och hade s**tont!!! När värkarna hållt i sig en timme tänkte jag att det kanske inte hade funkat som det skulle med tabletterna och gick ner för att ringa förlossningen. Men jag behövde i princip bara lyfta på luren för att värkarna skulle börja avta...Pratade väl med den barnmorskan i 20 minuter kanske och det enda som hände under den tiden var en liten fisvärk...Hon rådde mig därför att ta 2 alvedon och försöka sova. Så det gjorde jag och tillslut så somnade jag om! Sedan lugnade det ner sig rejält med värkar och jag insåg också att foglossningen försvunnit!! Och tur var väl det eftersom min bm gick och blev långtids- sjukskriven så att det inte har blivit nån mer akupunktur...

Vid nästa besök hos barnmorskan, en annan då eftersom min är hemma, hade blodtrycket stigit ännu mer...Men ingen äggvita syntes i kisset så det var ingen fara just då, men hon sa att om jag fick huvudvärk skulle jag ringa förlossningen eftersom det kunde vara början på havandeskapsförgiftning... Den här barnmorskan jobbar bara halvtid och har ju redan sina besök inbokade + att hon nu måste ta hand om alla Maritas patienter så det är lite kaotiskt på mödravården i Skutskär just nu! Det är därför jag ska ringa förlossningen ifall det är nåt för telefontiderna är inte som de ska här...

Och förra helgen hade jag huvudvärk som inte gick att få bort med alvedon, tänkte själv att det nog kunde vara sömnbrist bara + det varma vädret men när den hållt i sig några dagar tänkte jag att det var väl bäst att jag rinde fl ändå ifall att...Så jag fick åka in och kissa, kolla kurvor och blodtryck men då hade blodtrycket plötsligt sjunkit och såg bra ut och inget syntes i kisset så det var ingen fara alls!

Igår natt vaknade jag igen mitt i natten av värkar som gjorde så ont att jag trodde bebisen skulle komma, men tänkte att de säkert bara skulle ordinera alvedon igen så jag tog ett par stycken och gick och la mig igen och efter några timmar gav det sig..

Idag har det varit ganska lugnt, men just nu känns det som att ungen försöker ta sig ut! Fast jag har inga värkar....inga att tala om iallafall... Lite då och då men inte särskilt kraftiga... Det skulle ju vara ganska komiskt om jag går över tiden nu så att de får sätta igång mig! När de stoppat alltihop en gång menar jag! Nu är det ju bara 11 dagar kvar till bf.

Annars då? Ja idag har vi äntligen köpt en växa- säng till Ronja som hon ska få i födelsedagspresent :) Superfin :)  

Kommentarer
Postat av: Emma

Ah va kul att du har en blogg igen, den ligger på mina Favoriter nu så nu kommer jag kolla varje dag :-)

Spännande att det snart kommer en liten bebis till!

Kram på dig!

2008-06-13 @ 23:00:14
URL: http://emmashem.blogg.se/
Postat av: Maria

Kändes som när man sj fick Sofia när man läste. Antar att hon är född 17 juni på samma dag som sofia.. =)

Sofia föddes ju 05.33. hihi

Många kramar från oss till er

2008-06-24 @ 22:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0