Längesedan...fullt upp!

Ja herregud va längesedan jag bloggade nu! Hinner inte ens slå på datorn på dagarna...

Så....Vad har hänt sedan sist? Hmm...Jo jag har passat på att träffa 2 gamla vänner som jag inte har sett på länge! Blir ju så när man bor långt ifrån varandra... Den ena, Emma, tog jag och barnen en snabbfika med på stan när hon var här. (Då passade jag också på att parkera i parkeringshuset för första gången!!) Första gången ensam på stan med barnen, lite kaotiskt blev det men vi överlevde den dagen också!
Det var kul att träffa Emma iallafall, det var minst 5 år sedan när jag var där på yra-besök! Även om det inte var så lätt att prata med en liten bebis som var trött och skrikig och en stor tjej som bara ville rymma in i leksaksaffären ;)

Sedan kom en gammal  klasskompis hit och hälsade på, vi har bara setts ett par gånger sedan Ronja kom..Men det var hennes mamma som var min barnmorska på förlossningen! Det var jättekul! Att träffa kompisen alltså hihi fast det var kul med barnmorskan också eftersom vi känt varandra så länge, har spenderat många somrar i deras sommarstuga som nu är föräldrarnas hem.

Annars så är väl allt som vanligt, Ronja har börjat på dagis igen och Lova växer så det knakar!! Hon är lika stor nu som Ronja var när hon var runt 5-6 månader :o och då är Lova inte ens 3 än!  Hon är så himla lugn och glad lilltjejen så jag är nästan lite chockad, glad att Ronja kom först annars hade jag nog trott att det skulle vara en barnlek att ha 2 barn. Men nu har jag börjat få lite koll på hur jag ska lyckas få lite ordning på dagarna, fasta rutiner hjälper :) Och det blir det ju automatiskt de dagar Ronja är på dagis, försöker ha samma rutiner hemma som dom har där dom andra dagarna.

Men nu jobbar Miguel sista veckan på Lidl nästa vecka sedan blir han pappaledig några veckor, Ronja blir nog lite ledsen när hon måste vara hemma från dagis...Hon trivs så himla bra nu! Men vi får väl hitta på andra saker istället! Ska bli skönt att inte vara ensam hela tiden några veckor.

Idag har vi varit på stan och shoppat lite kläder! Dom där gravidkilona vill inte försvinna :(  så jag får ju inte på mig mina gamla kläder.. Men jag köpte lite nytt idag :) Och fick lite av Miguel också, tack älskling :)

Har förresten fått en sån där vibrationsplatta också för att försöka få lite fart på fläsket :) Hinner inte ruskas om så mycket men dom ggr jag har stått ett tag så har det känts efteråt i magen så det funkar väl sakta men säkert :)

Nej nu ska jag väl ta och umgås lite med min familj innan det är läggdags för Ronja, Lova sover redan eftersom hon knappt sovit på dagen. Hoppas bara hon kan sova inatt ändå!


ägger väl in nån bild kanske så ni får se hur stora mina flickor blir :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det var kul att träffas! :-)

2008-09-15 @ 10:35:52
URL: http://emmashem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0